Sveriges sista blogg

Av mig, om mig, för mig... eller låter det för självupptaget?

It is a mere plaything

Publicerad 2014-02-21 17:47:00 i Allmänt

Här ser vi insidan av New Century Global Centre. Mer precist är det entrén till den konstgjorda sandstranden som ryms inuti gallerian. De utger sig för att vara världens största byggnad och utifrån Wikipedia antar jag att de menar i golvyta. Wikipedia anger att det är 1 760 000 m² och jag måste säga att det kändes gigantiskt. Jag vandrade omkring i den under en-två timmar. När jag kom ut så insåg jag att jag bara hade gått igenom en liten del av byggnaden. Jag hade nog bara tagit mig igenom en fjärdedel eller så. Och då tyckte jag det var stort ändå.
Och åter igen. Det här är alltså en typ 50 meter lång sandstrand med pool de har byggt inuti en galleria.
Samtidigt (ja, nästan i alla fall) i Xi'an...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stefan

Om du läser min blogg så är chansen rätt stor att du redan känner mig. Uppdateras sporadiskt, ofta intensivt en kort period följt av en längre tids overksamhet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela